DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sanat ve Tasarım Stüdyosu 2
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 102
Bahar
1
8
5
8
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı FFD101 kapsamında tanıtılan ana kavramların farklı tasarım disiplinlerinde uygulanabilmesi için gereken becerileri kazandırmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, sanat ve tasarıma yönelik temel kavramları farklı alanlarda uygulayabilecektir.
  • Öğrenci, bir tasarım ürününün ana yapı sistemini planlayabilecektir.
  • Öğrenci, tasarlanan ürünün kullanıcı ve işlev ile olan ilişkisini belirleyebilecektir.
  • Öğrenci, insan ölçeğini göz önüne alarak bir ürünü farklı ölçeklerde tasarlayabilecektir.
  • Öğrenci, tasarımın sanatsal ve bilimsel yönlerini mesleki gereklilikler çerçevesinde ürüne aktarabilecektir.
  • Öğrenci, tasarım ürünlerini çevre ile ilişkilendirebilecektir.
  • Öğrenci, tasarım süreci sonunda elde edilen ürünü sunabilecektir
Ders Tanımı Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farklı tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Aşama 1 - Temel Proje: Ölçek Araştırma yapma ve projeyi geliştirme
2 Aşama 1 - Temel Proje: Ölçek Projeyi geliştirme
3 Aşama 1 - Temel Proje: Ölçek Projeyi geliştirme
4 Aşama 1 - Temel Proje: Ölçek Projeyi geliştirme
5 Aşama 2 - Disipliner Proje Aşama 1 finali. Araştırma yapma ve projeyi geliştirme
6 Aşama 2 - Disipliner Proje Projeyi geliştirme
7 Aşama 2 - Disipliner Proje Projeyi geliştirme
8 Aşama 2 - Disipliner Proje Projeyi geliştirme
9 Aşama 2 - Disipliner Proje Projeyi geliştirme
10 Aşama 2 - Disipliner Proje Projeyi geliştirme
11 Aşama 2 - Disipliner Proje Projeyi geliştirme
12 Aşama 2 - Disipliner Proje Projeyi geliştirme
13 Aşama 2 - Disipliner Proje Aşama 2 finali
14 Aşama 2 - Disipliner Proje Final Projesi üzerine çalışma.
15 Final Jürisi Jüri.
16 Dönem kritiği. Yok
Ders Kitabı Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve alıştırmalara yönelik bilgi, ödev kâğıtlarında verilir.
Önerilen Okumalar/Materyaller

Haftalık konularla ilgili kaynaklar görsel ya da yazılı malzeme güncel olarak öğrencilere verilebilmektedir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
10
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
90
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
10
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
8
Sınıf Dışı Ders Çalışması
32
2
64
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
3
Ödev
1
9
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
9
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
229

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest